

Elämme tällä hetkellä todella poikkeuksellista aikaa, ja koronavirus on pakottanut monen toimialan reagoimaan nopeasti tilanteeseen. Tämän hetkinen tilanne on myös mahdollistanut monen meillä suunnitteilla olleen digitaalisen palvelun käyttöönoton. Yksi uusista palveluistamme on ollut Etäarviokäynti, jonka tavoitteena on ollut luoda asiakkaillemme yhtä yksilöllinen ja laadukas asiakaskokemus etänä kuin perinteinen asunnon arviokäynti.
Uusi palvelumme on ollut nyt viikon käytössä, ja iloksemme sen vastaanotto on ollut asiakkaittemme keskuudessa erittäin myönteinen. Haastattelimme uusia asiakkaitamme Antti Härköstä ja Milla Räsästä heidän kokemuksistaan uudesta etäarviokäyntipalvelustamme.
Millaisia ajatuksia Etäarviokäynti teissä aluksi herätti? Tuliko teille heti selväksi, mistä palvelussa on kyse?
Antti: Palvelun tarkoitus tuli heti selväksi. Toki hieman mietitytti se, että miten asuntoa voidaan arvioida etänä, kun on totuttu siihen, että kiinteistövälittäjät tulevat kotiin ja kiertävät paikat yhdessä.
Milla: Vallitsevan tilanteen vuoksi toivoimme itsekin etäarviointimahdollisuutta, mielestäni palvelun sisältö tuli selväksi.
Saitteko selkeät ohjeistukset, ja toimiko palvelu mielestänne sujuvasti sekä helposti?
Antti: Ohjeet olivat hyvät. Pidin tärkeänä sitä, että ne olivat kirjallisena, jotta pystyin itse palaamaan niihin ja valmistautumaan niin hyvin kuin mahdollista. Olisi ollut varmasti vaikea muistaa kaikkia juttuja, jos ne olisi vain kerrottu puhelimitse. En voi tosin sanoa, että tehtävää olisi ollut etukäteen paljoakaan. Etäarviointikäynti itsessään toimi hyvin ja näinä aikoina on tullut jo työnpuolestakin tutustuttua laajemmin erilaisiin etäpalavereihin. Tämä oli helppo tapa hoitaa asia.
Milla: Saimme selkeät ohjeistukset ja palvelu toimi hyvin. Pieniä viiveitä meillä oli kuvan välityksessä, mutta ääniyhteys oli moitteeton. Internet -yhteyden toimivuus varmasti ratkaisee tämän palvelun asiakaskokemuksen onnistumisen kokonaisuuden.
Tavoitteemme Etäarviokäynnissä on luoda asiakkaillemme sama asiakaskokemus ja laatu kuin perinteisessä asunnon arviokäynnissä.
Onnistuimmeko siinä mielestänne? Saitteko selkeän kuvan myyntikonseptistamme ja siitä, kuinka hoidamme asunnonvaihtoprosessin?
Antti: Mielestäni konseptin sisältö tuli hyvin esille. Se että asiat pystyi lukemaan omalta näytöltä rauhassa, mahdollisti kysymysten esittämisen helpommin kuin silloin, jos olisimme samassa tilassa. Kokonaisuudessaan Roofin konsepti oli myös huomattavasti energisemmän ja tämän päivän laatuvaatimuksia vastaavan oloinen kuin monella muulla välitystoimistolla, jotka esittelevät ajatuksiaan kansion välilehdiltä.
Milla: Myyntikanavat sekä myyntikonsepti esiteltiin perusteellisesti sekä normaalissa tilanteessa, että nyt vallitsevassa tilanteessa. Esittelyssä painotettiin meille tarpeellisia vaiheita ja välittäjän tuoma lisäarvo perusteltiin meille hyvin.
Mikä oli mielestänne palvelussa parasta?
Antti: Joustavuus, palvelu mahdollistaa arvioinnin tekemisen periaatteessa ajasta ja paikasta riippumattomaksi, vaikka itse olinkin kotosalla. Mielestäni oli hauska lisä se, että välittäjän kysyessä tarkentavia kysymyksiä, pystyin vain kääntämään kameraa ja näyttämään esimerkiksi vessaa laajemmin kuin se mitä aiemmin lähettämissäni kuvissa näkyi.
Milla: Aikataulun sopiminen oli helpompaa sekä tietysti nykytilanne huomioiden pystyimme välttämään ihmiskontakteja, mutta saimme silti vastaavan palvelun kuin välittäjä olisi käynyt kotonamme.
Suosittelisitteko etäpalveluamme, mikäli ystävänne tai tuttavanne harkitsisi asunnonvaihtoa, mutta epäilisi tämän hetkisiä tarjolla olevia etävaihtoehtoja sen toteuttamiseksi?
Antti: Voisin hyvin suositella! Palvelu toimi sujuvasti, tapaaminen oli rento ja asiat sai sujuvasti hoidettua ikään kuin muiden asioiden rinnalla. Mielestäni etäpalvelu suoriutui sille asetetuista tavoitteista ja oli hyvin lähellä perinteistä arviointikäyntiä sillä erotuksella, että minä join kahvini kotosalla ja välittäjä omassa kodissaan.
Milla: Suosittelisin lämpimästi, tämä on varsin vaivaton ja nopea sekä rento tapa kohdata välittäjä.
Kiitos paljon ajastanne Antti ja Milla! Toivotamme teille paljon voimaa ja terveyttä jatkoon!
Lue Lisää:
Huomioi ikkunaremontti ennen asunnon ostopäätöstä!
Asuntosijoittamisen muutama sudenkuoppa – näihin kompastuin itse